Gloednieuwe Diesel-campagne geshoot met iPhone

12/11/13 om 12:31 - Bijgewerkt om 12:31

Bron: Knack Weekend

Voor zijn eerste collectie voor Diesel trok creatief directeur Nicola Formichetti alle registers open. Hij dook het archief in voor een denim- en ledercollectie én Formichetti liet de campagne voor deze capsulecollecties shooten met een iPhone.

Gloednieuwe Diesel-campagne geshoot met iPhone

© Diesel

Voor zijn eerste collectie voor Diesel trok creatief directeur Nicola Formichetti alle registers open. Hij dook het archief in voor een denim- en ledercollectie én Formichetti liet de campagne voor deze capsulecollecties shooten met een iPhone.

De collectie van Nicola Formichetti is een eerbetoon geworden aan de 35-jarige geschiedenis van het merk. De ontwerper trok naar het archief in Breganze, Italië, en liet meer dan duizend ontwerpen door zijn handen gaan. Uit deze overvloed aan fashion koos hij enkele essentiële stukken die de perfecte omschrijving zijn van het 'DNA' van Diesel. Formichetti gebruikte deze items in zijn tweedelige capsulecollectie met zowel denim als leder.

Met zijn denimcollectie wil Formichetti tegengewicht bieden aan de 'fast fashion'-cultuur. Elk stuk werd met de hand gemaakt, elke stud werd er bijvoorbeeld met de hand op aangebracht. De collectie wil het prestige van denim terug in ere herstellen. Bovendien werden aan elk kledingstuk rode, witte en groene knoopjes toegevoegd, een eerbetoon aan het Italiaanse erfgoed.

Een originele collectie vraagt om een originele champagne. Nicola Formichetti schakelde de Britse fotograaf Nick Knight in samen met het creatieve team van SHOWStudio. De volledige campagne werd geshoot met een iPhone, waarbij gebruik gemaakt werd van de alomgekende foto-aps als Instagram en Megaphoto. Formichetti brengt met deze campagne het verleden en de toekomst samen. (AB)

Onze partners