Geeft Dolce & Gabbana D&G op?

Dolce & Gabbana denkt erover om het jongere D&G te laten opgaan in zijn hoofdlijn.

Dolce & Gabbana denkt erover om het jongere D&G te laten opgaan in zijn hoofdlijn. Een overwachte ontwikkeling, aangezien D&G veel geld in het laatje brengt en in sommige landen succesvoller is dan de hoofdlijn. Een officiële woordvoerder van Dolce en Gabbana weigerde elk commentaar, maar Woman’s Wear Daily sprak wel met enkele retailers.

“Domenico Dolce en Stefano Gabbana willen zich concentreren op één merk”, aldus een Italiaanse retailer die anoniem wenst te blijven. “Ik begrijp dat niet want D&G is een label met 400 miljoen euro omzet. Het is jong en flexibel en doet het erg goed. Maar Domenico en Stefano zijn intelligent dus ik veronderstel dat ze erover nagedacht hebben en het als een wijze strategische beslissing beschouwen.”

Volgens een andere Italiaanse retailer willen de designers alles onder eenzelfde koepel plaatsen en onder de naam Dolce & Gabbana het hele assortiment coveren. En is dat een positieve evolutie omdat de designers op die manier in staat zijn om kosten en investeringen te rationaliseren. “Ze hebben een vergissing begaan twee jaar geleden toen ze de eerste lijn hoger positioneerden. D&G is te duur en er is verwarring ontstaan rond hun plaats en marketing”.

D&G zou zijn laatste collectie voor de zomer 2012 presenteren.

AH.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content