Frans modehuis Kenzo brengt parfum op de markt

Kenzo World, het oog als parfum. © .

Carol Lim en Humberto Leon zijn beste vrienden, zakenpartners en creatief directeurs bij Kenzo. Samen bliezen ze het Parijse modehuis nieuw leven in. Vandaag waait er met hun Kenzo World ook in de parfumafdeling een nieuwe wind.

Zij is Koreaans-Amerikaans, hij is half Peruviaans-Amerikaans en half Chinees. Allebei zijn ze in de suburbs van Los Angeles opgegroeid en ze leerden elkaar kennen als eerstejaarsen aan de University of California Berkeley. “Ik ontmoette haar thuis bij een vriend”, vertelt Leon. “Zij was al in pyjama, maar toen ik voorstelde om uit te gaan, trok ze een paar hoge hakken aan en gingen we zo de deur uit!” Dat was 23 jaar geleden en de twee zijn sindsdien onafscheidelijk. Na hun studie – economie voor haar en kunst voor hem – vonden ze werk in de bedrijfswereld, maar algauw beslisten ze om samen de oversteek naar New York te wagen. Twee jaar later openden ze daar hun eclectische winkel Opening Ceremony. Die wordt weleens de “Colette van de VS” genoemd, naar de befaamde conceptstore in Parijs, en heeft ondertussen filialen in LA en Tokio evenals een wereldwijde hipsteraanhang.

Frans modehuis Kenzo brengt parfum op de markt
© .

Vandaag leven ze elk met hun gezin in Brooklyn, maar ze spenderen ook veel tijd in Parijs waar ze in 2011 bij Kenzo als creatief directeurs aan de slag gingen. Het duo heeft kennelijk een brede waaier aan interesses en parfum is daar zeker een van. “Toen we bij Kenzo aantraden, wilden we meteen kennismaken met de parfumafdeling en haar werkwijze”, bevestigt Leon. “En we zijn blij dat de vernieuwing die we het merk hebben bijgebracht zich vandaag met Kenzo World ook in de parfumerie uit. Omdat parfum toegankelijker is dan mode, zullen nog meer mensen de Kenzowereld kunnen verkennen.”

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De flacon is een gecondenseerde versie van hun leefwereld: de oogvorm is hun icoon terwijl de combinatie van rubber, melkglas en roze goud hun voorkeur voor mix and match weerspiegelt. Het parfum is een explosie van bloemen die weliswaar de clichés overstijgt. Op de verpakking is in braille de naam van het parfum (vanaf 30 ml: 60,50 euro) geschreven. Vanaf vandaag, 24 augustus, te bewonderen.

(Door Delphine Stefens)

Isamaya Ffrench, beauty editor bij 'i-D', als tijger voor Kenzo x H&M.
Isamaya Ffrench, beauty editor bij ‘i-D’, als tijger voor Kenzo x H&M.© GF

Kenzo x H&M

De designercollectie van H&M wordt dit jaar verzorgd door het Franse modehuis. In de enkele beelden die als voorproefje werden vrijgegeven, dragen niet modellen maar artiesten en activisten edgy ontwerpen en is de tijgerprint alomtegenwoordig. Het dier is zeker geen onbekende in de denkwereld van Kenzo. Sinds het succes van de sweater met tijgerkop van Carol Lim en Humberto Leon symboliseert het ook de revival van het huis dat dit jaar zijn vijftigste verjaardag viert. De collectie zal vanaf 3 november in de H&M-winkels en online beschikbaar zijn.



Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content