Selfridges' no noise campagne in beeld

20/02/13 om 00:20 - Bijgewerkt om 00:20

Wie fashion zegt, zegt shoppen en wie in Londen is denkt Selfridges, ware het niet dat het grootwarenhuis twee maanden lang uitpakt met een wel heel bijzonder concept: de no-noise campagne.

Bij Selfridges is men van mening dat mensen vandaag de dag te veel overspoeld worden met informatie, logo's, tabellen en cijfers en wil hun klanten daarom wat rust bieden. Verschillende merken engageerden zich al om zich in Selfridges zonder hun gewoonlijke branding en logo's tentoon te stellen. Zo sprongen onder meer Levi's, Heinz, Beats by Dre en Crème De La Mer al op de wagen. De producten worden logoloos verkocht in de Quiet Shop, een uitgepuurde shop in shop op het gelijkvloers van Selfridges London.

Knack Weekend schreef eerder al over de no-noise campagne en het verdwijnen van logo's en merknamen, maar ging tijdens London Fashion Week ook even een kijkje nemen bij de etalages van de beroemde departmentstore, die rust, reinheid en stilte uitstraalden.

Naast de Quiet Shop herintroduceert Selfridges ook de Silence Room; een cleane, stille ruimte, ontworpen door Alex Cochrane, waar mensen tot rust kunnen komen. Klanten worden gevraagd hun telefoons en schoenen buiten te laten alvorens ze de kamer mogen betreden. Dit gold jammer genoeg ook voor fototoestellen.

De no-noise campagne loopt nog tot 12 februari in Selfridges Oxford Street.

Katrin Swartenbroux vanuit Londen

Onze partners