Parijs Fashion Week: De visschubben van Givenchy

04/10/11 om 13:47 - Bijgewerkt om 13:47

Bron: Knack Weekend

Een bataljon celebrities bij Givenchy, hoeden van Christophe Coppens bij Issey Miyake en een nieuwe toekomst voor Kenzo.

Parijs Fashion Week: De visschubben van Givenchy

© catwalkpictures

Een bataljon celebrities bij Givenchy, hoeden van Christophe Coppens bij Issey Miyake en een nieuwe toekomst voor Kenzo.

Bij Givenchy zagen we veel celebrities (onder wie Juliette Binoche, Amanda Lear, Ciara, Hidetoshi Nakata, en Kanye West vergezeld van enkele modellen in de outfits die hij een dag eerder over de catwalk van zijn eigen, niet onmiddellijk enthousiast ontvangen show had gestuurd) en indrukwekkende topmodellen (Gisele Bündchen, Natalia Vodianova, Erin Wasson).

Geen overrompelende collectie, wel chic, met een onderwater-thema (zie ook Versace en Chanel dit seizoen), uitgewerkt met vissenleder, maar bijvoorbeeld ook met ornamentele vinnen en schubben.

Bekijk alle beelden van het defilé van Givenchy op Catwalk Weekend

Bij Issey Miyake debuteert Yoshiyuki Miyamae, voormalig assistent bij het merk. Miyamae ontwierp zijn collectie met de rampspoed van 11 maart in gedachten, met als resultaat een hoopvolle, erg solaire collectie (veel geel). Sporty (fietsbroeken, racevesten), vooral door inventief materiaalgebruik. Indrukwekkende lasershow, en leuke hoeden van Christophe Coppens.

Bekijk alle beelden van het defilé van Issey Miyake op Catwalk Weekend

Bij Kenzo debuteren Humberto Leon en Carol Lim, de stichters van de Amerikaanse winkelketen Opening Ceremony. Het duo bouwde een catwalk die door de kamers en de twee binnenplaatsen van het hoofdkwartier van Kenzo in rue Vivienne liepen. Chloé Sevigny liep mee.

De kleuren waren ingegeven door het werk van modernist Elsworth Kelly, en de geest van Kenzo Takada was grotendeels symbolisch aanwezig. De kleren, die goedkoper geprijsd zouden worden dan de collecties van ex-Kenzo ontwerper Antonio Marras, konden ons op het eerste gezicht niet echt overtuigen, maar we zijn wel erg benieuwd waar het de komende seizoenen naartoe gaat. Een spannend marketingexperiment.

Jesse Brouns

Lees meer over:

Onze partners