Opkomend merk Nom de Mode maakt naam voor zichzelf tijdens LFW

14/09/14 om 13:19 - Bijgewerkt om 13:19

Bron: Knack Weekend

Opgepast Ashley en Mary-Kate, er is een nieuwe modetweeling verschenen op onze radar. Mandeep en Hardeep Kaur Chohan lieten zich inspireren door hun Indische roots en stellen hun nieuwe Nom de Mode-collectie voor in de showroom in Somerset House tijdens de modeweek in Londen.

Opkomend merk Nom de Mode maakt naam voor zichzelf tijdens LFW

Voor London Fashion Week van start ging werd Nom de Mode al getipt als boeiende nieuwkomer. Tijdens een ontdekkingstocht in de showrooms van Somerset House viel ons oog onmiddellijk op de prachtige ontwerpen van het ontwerpersduo. Een van de zussen - er valt haast geen onderscheid te maken tussen de eeneiige tweeling - staat ons te woord terwijl we ons vergapen aan de luxueuze stoffen.

Indische stoffen en retro elegantie

'Mijn zus en ik hebben gekozen voor de elegantie uit de jaren veertig en vijftig, maar dan vertaald naar een moderne setting. We lieten ons inspireren door de rijkelijke stoffen uit Indië en onze jeugdherinneringen aan het land,' vertelt een van de enthousiaste zussen. Het concept van de collectie draait rond kledingstukken die de laatste laag van een outfit vormen en op die manier een look afmaken. Zo vinden we lange jassen, gilets en capes in de collectie. Stuk voor stuk gemaakt van prachtige stoffen. Met deze keuze sluiten ze zich aan bij de capetrend die de modewereld momenteel domineert. 'Vrouwen uit de stad dragen capes om een statement te maken. Ze veruiterlijken immers originaliteit en een zekere flair,' aldus Mandeep.

De stukken uit de collectie werden vervaardigd van zijde, katoen, linnen en brokaat. De snits zijn erg minimalistisch, maar krijgen extra karakter door de minutieus aangebrachte stiksels en versieringen. Minimalisme meets luxe, verleden meets heden, Londen meets Indië in de SS15 collectie van Nom de Mode.

De zussen hebben geen opleiding als modeontwerpers op hun cv staan, maar studeerden Rechten en Literatuur. Hun liefde voor mooie stoffen, mode en Indië duwden hen in de richting van een eigen label dat ze tot nu toe via privéverkoop aan de man brachten. Deze maand lanceren ze een website waarop gegadigden een bestelling kunnen plaatsen. Nom de Mode: een naam in de mode om in de gaten te houden.

Lotte Philipsen

Volg de zussen via Instagram, Facebook en Twitter.

Onze partners