Esprit lanceert jonger en goedkoper merk in 2014

© Esprit

In een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung vertelde de CEO van Esprit, José Manuel Martinez Gutierrez dat er uitbreiding op komst is. Er zijn plannen voor een jonger en goedkoper merk dat gelanceerd wordt in 2014.

In een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung vertelde de CEO van Esprit, José Manuel Martinez Gutierrez dat er uitbreiding op komst is. Er zijn plannen voor een jonger en goedkoper merk dat gelanceerd wordt in 2014.

Het interview in de Duitse krant komt er naar aanleiding van de dalende winstcijfers, in maart maakte Esprit zelfs verlies. Dat staat te lezen op de website van Retail Detail, een overkoepelende organisatie van retailers. Maar in het interview vertelt Gutierrez dat hij zijn concern ‘wellicht zelfs al volgend jaar geen verlies meer zal maken’. Meer nog, hij kondigde meteen de komst van een nieuw merk aan.

Het zal een jonger en wat goedkoper merk zijn dan Esprit, een beetje in de lijn van dat andere Esprit-merk ‘edc’. ‘We beginnen dat merk zoals een start-up, met enkele eigen winkels, zodat we de kosten onder controle houden. Dan testen we het concept uit in onze kernlanden: Duitsland, Oostenrijk en de Benelux’, vertelt de Spanjaard aan de krant. Gutierrez is pas sinds september vorig jaar CEO bij Esprit, hij is afkomstig van concurrent Inditex (concern van onder meer Zara). (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content