Dit zijn de 20 populairste mode- en beautymerken (bij Millennials)

17/11/15 om 09:23 - Bijgewerkt om 09:23

We zijn halverwege november en dat betekent dat de eindejaarslijstjes beginnen binnen te sijpelen. Zo ook de Teen Vogue/Goldman Sachs Brand Affinity Index, een lijst met de mode- en beautymerken die het meeste impact maken op Millennials.

Ze onderzochten niet enkel hoeveel tieners en jongvolwassenen deze merken vaak kopen, maar ook hoe vaak ze aangeven dat ze deze merken graag zouden willen kopen en combineerde dat met Instagramdata en een ondervraging met een paar duizenden Amerikaanse tieners om te achterhalen wat op dit moment hip is.

Squad Goals ?? singer @manugavassi + friends in #forever21 (shop link in bio)

A photo posted by forever21 (@forever21) on

Dit is de top 20:

  1. Forever 21
  2. Victoria's Secret Pink
  3. Victoria's Secret
  4. Nike
  5. Sephora
  6. M.A.C
  7. H&M
  8. Converse
  9. Urban Outfitters
  10. Target
  11. EOS
  12. Bath and Body Works
  13. Sephora Collection
  14. Urban Decay
  15. Vans
  16. Maybelline
  17. Louis Vuitton
  18. Steve Madden
  19. Marc Jacobs
  20. Free People

Vijf merken kwamen voor het eerst de grote top vijftig binnen: Adidas, Calvin Klein, Nars, Tiffany & Co. and Nasty Gal. Calvin Klein, dat dit jaar beroep deed op zowel Justin Bieber en Kendall Jenner en wiens najaarscampagne volledig gebaseerd is op sexting ziet de extra inzet dus vruchten afwerpen, en ook Adidas' samenwerking met Kanye West heeft het sportlabel zeker geen windeieren gelegd. Merken die volgens deze index in 2016 nog meer zullen groeien bij Millennials zijn onder meer Topshop en Brandy Melville.

Onze partners