De staff draagt Prada

In de VS draagt het hotelpersoneel Prada, Yamamoto of Alexander McQueen.

Luchtvaartpersoneel kreeg al vaker designerkleding aangemeten. Nu vinden ook luxehotels dat het tijd is om hun werknemers in outfits te laten verschijnen die aangepast zijn aan de omgeving en de stijl van hun klanten. In de VS draagt hotelpersoneel intussen dan ook Prada, Yamamoto of Alexander McQueen, zo schrijft de Financial Times.

Als u deze zomer verblijft in een van de trendy W Hotels, zal u mogelijk opmerken dat de vrouwelijke bedienden leuke jersey jurken dragen en de receptionistes mantelpakjes met perfecte snit. Want dit seizoen deed W hotels een beroep op Amerikaans ontwerper Michael Kors (waarin ook Michelle Obama regelmatig verschijnt) en op L.A.M.B, het label van zangeres Gwen Stefani.

Gratis reclame
En W Hotels is lang niet alleen. De staff van het Royalton in New York mag deze zomer naar het werk in creaties van Yohji Yamamoto en in hotel Peninsula in Beverly Hills dragen ze St John. Maar vooral de Gansevoort Hotel Group, die vestigingen heeft in New York en Miami, voert een actief modebeleid. Het was de eerste hotelketen die samenwerkte met grote namen als Hugo Boss, Alexander McQueen en het sportievere Nautica. En voor de opening van een nieuw hotel in 2010 in Toronto heeft ze zelfs een contract kunnen tekenen met Prada. Bovendien gaat het om een contract dat Gansevoort geen dollar kost, want de hotelmedewerkers geven het merk op deze manier een grote visibiliteit en dus oordeelde Prada dat het om gratis reclame gaat.

Concurrentie
De hotels investeren in designerkleding voor hun werknemers om de concurrentie een stapje voor te blijven, aldus The Financial Times. In de VS ontstaat stilaan een overaanbod aan hotels en dat dwingt hen ertoe te zoeken naar een persoonlijke toets die hen onderscheidt van de rest. In dure hotels hebben klanten bovendien ook aandacht voor mode.

Caroline Lallemand/Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content