De getatoeëerde shirts van Johny B Good veroveren harten: 'Dit is een love brand'

09/09/17 om 12:45 - Bijgewerkt op 11/09/17 om 10:20

Jezelf blijven in een sector die je constant dwingt om commercieel te denken. De Belgische storyteller Ruth Trioen (34) doet het met haar modelabel Johny Be Good. Een gesprek over authenticiteit en passie: 'Ik vraag mij soms af of ik te gevoelig ben voor deze harde business.'

Een vrouw met goudbruin, stralend haar en zwarte zijden blouse komt voor mij zitten in Take Five, een jazzkoffiebar in de Gentse Volderstraat. 'Ik had je toch in een wit hemdje verwacht', merk ik op wanneer ik haar net iets te laat herken als Ruth Trioen (34), de dame achter het Belgische modemerk Johny Be Good. 'Ik heb er nog lang over getwijfeld', lacht ze toegeeflijk, 'Ik draag graag en vaak mijn eigen kledij, maar ik wil ook geen uithangbord zijn voor mezelf. Dat lijkt zo... onbescheiden.'
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners