David Beckham gaat kledinglijn uitbrengen

De Britse voetbalster heeft grootse plannen voor 2011, waaronder een eigen mannenlijn en een nieuwe geur.

Volgens modemagazine WWD is de L.A. Galaxy middenvelder de laatste tijd druk in de weer met de ontwikkeling van zijn langverwachte mannenlijn. Zijn nieuwe geurtje ‘Homme by David Beckham’ wordt de opvolger van de parfums ‘David Beckham Instinct’ (2005) en ‘Intimately Beckham’, die hij samen met vrouwlief Victoria uitbracht in 2006.

Met deze nieuwe impuls willen Beckham en zijn zakenpartner Simon Fuller – de mastermind achter tv-programma’s als Pop Idol en American Idol – het merk Beckham sterker profileren.

Emporio Armani
“Ik zal altijd worden geassocieerd met sport,” zegt Beckham, “maar nu heb ik de kans om ook op andere vlakken te werken, waar ik tot lang na mijn voetbalcarrière de vruchten van zal kunnen plukken.”

Beckham stond vorig jaar nog vijfde op Forbes’ lijst van Best Betaalde Atleten en leende zijn moneymaker looks al uit aan verschillende modehuizen als Emporio Armani en Adidas. Het idee voor een mannenlijn kreeg de stervoetballer overigens door zijn werk voor de ondergoedcampagnes van Emporio Armani.

Spannende ideeënFuller is blij met zijn nieuwe rijzende ster: “David en ik hebben al veel ambitieuze en spannende ideeën in ontwikkeling. De volgende 10 jaar zal David ongetwijfeld uitgroeien tot een gerenomeerde ondernemer.”

Naast Beckham, houdt Fullers firma zich ook bezig met de zakenbelangen van onder meer Victoria Beckham, ontwerper Roland Mouret, zangeres Annie Lennox en Formule 1-rijder Lewis Hamilton.

Wij kijken alvast uit naar de reclamecampagnes van Beckhams nieuwe kleding- en geurenlijn.

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content