Datingapplicatie Grindr lanceert eigen kledinglijn

© Grindr (fotografie door John Arsenault)

Grindr, de applicatie die homo- en biseksuele mannen aan een partner of bedgenoot helpt doet nu ook zijn intrede in de modewereld, en daar heeft het bedrijf een heel humanistische reden voor, zo schrijft DazedDigital.

We kennen Grindr als een datingapp voor homo- en biseksuele mannen, maar wat je misschien niet wist is dat het bedrijf dit platform ook gebruikt om advies over seksuele gezondheid te verspreiden, om homoseksuele Syrische vluchtelingen een veilig onderdak te bieden en zelfs om concerttickets voor Nicki Minaj of Madonna te verkopen. Grindr draait al lang niet meer alleen om snelle ontmoetingen, dat bewijst ook hun meest recente onderneming: een eigen kledinglijn.

‘The Varsity Collection’ bestaat uit 29 stuks en werd mogelijk gemaakt door een samenwerking met de designstudio Print All Over Me. De zwembroeken, shirts, sportoutfits en sweatshirts werden voorzien van motieven uit de Griekse oudheid en knipogen naar homoseksuelen in populaire cultuur en zullen ongetwijfeld de deur uitvliegen.

Toch is winst maken niet de onmiddellijke bedoeling van Grindr voor deze kledinglijn – ze willen hiermee fondsen inzamelen voor LGBTQ atleten. Alle inkomsten van de Varsity collectie zullen dan ook overgedragen worden aan Athlete Ally, een liefdadigheidsorganisatie die zich inzet voor de bestrijding van homofobie en transfobie in de sportwereld. Met de Olympische Spelen in volle zwier is de timing van de lancering van de Grindr kledinglijn dus niet toevallig. (KS)

De collectie is hier te koop

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content