Controversiële collectie van Saint Laurent vliegt de deur uit

© Reuters

Ondanks de gemengde reacties van de modecritici op de collectie van Hedi Slimane voor het modehuis Saint Laurent Paris, verkoopt de lentecollectie van Slimane als zoete broodjes. Dat schrijft New York Magazine.

Ondanks de gemengde reacties van de modecritici op de collectie van Hedi Slimane voor het modehuis Saint Laurent Paris, verkoopt de lentecollectie van Slimane als zoete broodjes. Dat schrijft New York Magazine.

De komst van Hedi Slimane naar Saint Laurent Paris is in de modewereld niet onopgemerkt en zonder kritiek voorbijgegaan. Zo werd Hedi Slimane voor de eerste keer onder vuur genomen door de pers voor de verandering van het modehuis Yves Saint Laurent in Saint Laurent Paris. Op de modeshows van liet Slimane zijn vrienden front row zitten, waardoor journalisten enkele plaatsen naar achter moesten schuiven, tot hun ongenoegen. Daarnaast werd zijn laatste collectie voor Saint Laurent, de wintercollectie 2013/14 die hij toonde op de modeweek van Parijs afgelopen februari, op gemengde kritiek onthaald. Er kwam flink wat reactie en kritiek en de collectie werd zelfs vergeleken met de modeketen Topshop.

Uitverkocht

Desondanks de kritieken vanuit professionele hoek, blijkt de consument wel helemaal weg te zijn van de nieuwe weg die Hedi Slimane neemt met Saint Laurent. Volgens New York Magazine gaat de collectie voor deze lente als zoete broodjes over de toonbank. Deze collectie wordt gedragen door tal van celebrities, denk aan Lady Gaga, Kate Moss en Angelina Jolie.

En ook de consument is gek op de ontwerpen van Slimane. Zijn voorjaarscollectie, die met een kleine vertraging in de winkel is beland, verkoopt goed. Zo heeft Barney’s bekendgemaakt dat ze al 60 procent van de lentecollectie hebben verkocht, waaronder een jurk van meer dan 10.600 euro. Ook bij Jeffrey in New York zijn er al verschillende stuks uitverkocht. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content