Claudia Schiffer brengt brillenlijn op de markt

© Reuters

Het Duitse topmodel Claudia Schiffer brengt tegenwoordig meer tijd door naast de catwalk dan erop. Ze lanceerde eerder al een collectie van kasjmieren truien en in januari zal ook haar brillencollectie op de markt komen. Voor de collectie werkte ze samen met de Rodenstock Group.

Het Duitse topmodel Claudia Schiffer brengt tegenwoordig meer tijd door naast de catwalk dan erop. Ze lanceerde eerder al een collectie van kasjmieren truien en in januari zal ook haar brillencollectie op de markt komen. Voor de collectie werkte ze samen met de Rodenstock Group.

‘Hoe zou het nog zijn met Claudia Schiffer?’ heeft u zich misschien onlangs nog afgevraagd. Het topmodel spendeert de laatste jaren minder tijd in de schijnwerpers omdat ze naar eigen zeggen erg verlegen is. Wel wil ze zich storten op projecten waarbij ze de catwalk kan mijden, maar wel nog iets kan betekenen in de modewereld. Ontwerpen is dan ook een logische keuze voor Schiffer.

In januari zal het model de brillenlijn die ze ontwikkelde in samenwerking met de Rodenstock Group voorstellen aan het publiek. De collectie wordt eerst gelanceerd in Duitsland, en daarna in de rest van de wereld. Schiffer ontwierp acht brillen en zeven zonnebrillen in verschillende kleuren. De jaren zeventig waren een grote inspiratie voor de collectie. ‘Zonnebrillen zijn een essentieel onderdeel van mijn garderobe,’ vertelde Schiffer aan WWD. ‘Ik wilde een collectie creëren waarbij de kwaliteit van de lens even belangrijk is als de stijl van het montuur,’ aldus het model. Schiffer is erg tevreden over de collectie en kan naar eigen zeggen haast niet wachten tot ze de brillen aan de wereld kan voorstellen. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content