Cédric Charlier lanceert eigen label

Na Bruno Pieters, kondigt ook de Belgische ontwerper Cédric Charlier de start aan van een eigen modemerk. Charlier verloor in maart 2011 zijn job als creatief directeur bij modehuis Cacharel.

Na Bruno Pieters, kondigt ook de Belgische ontwerper Cédric Charlier de start aan van een eigen modemerk. Charlier verloor in maart 2011 zijn job als creatief directeur bij modehuis Cacharel.

De vuurdoop van Charliers label is al gepland voor de herfst/wintercollectie 2012-2013. Deze zal, volgens de Franse Vogue, worden voorgesteld op 28 februari tijdens de Parijse modeweek. Charlier heeft al heel wat ervaring achter de kiezen bij grote couturehuizen als Lanvin, Céline, Michael Kors en Cacharel.

In maart 2011 kwam er – verrassend genoeg – een einde aan de samenwerking tussen de Belg en het Franse modehuis Cacharel, waar Charlier sinds 2009 artistiek directeur van de pret-à-porter vrouwencollectie was. Hoewel hij Cacharel opnieuw een frisse toets gaf en ook de verkoopscijfers liet stijgen, moest Charlier wijken voor iemand die “ook de mannencollectie kan vormgeven” en die overigens “een zekere volwassenheid bezit op vlak van marketing”, aldus CEO Jean Bousquet . Die volwassenheid vond Bousquet uiteindelijk in het Chinese ontwerpersduo Dawei Sun en Ling Liu.

Cédric Charlier is de tweede Belgische ontwerper op korte tijd die de lancering van een eigen label bekendmaakt. Eerder deze maand kondigde ook Bruno Pieters zijn comeback aan.

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content