Catching A Fish in Norway: Dit duurzame Britse streetwearmerk steunt jonge artiesten

13/04/16 om 11:54 - Bijgewerkt om 11:58

Her en der springen er duurzame modemerken uit de grond. Sommigen krijgen de verdiende aandacht, anderen zijn in ons land nog vrij onbekend. Catching A Fish in Norway is zo'n jong label dat onze belangstelling dubbel en dik verdient.

Catching A Fish in Norway: Dit duurzame Britse streetwearmerk steunt jonge artiesten

© CAFIN

Waarom dit merk op je radar moet verschijnen? Ze zijn fairtrade, werken met chemicaliënvrij biokatoen, zijn CO2-neutraal dankzij zonne- en windenergie en steunen jonge artiesten met samenwerkingen en financiële hulp. Het label werd in 2014 opgericht door de Britse student Paul Donati. Hij zag een kans om lokale artiesten te steunen met een kleinschalig modemerk dat enkel positieve dingen teweegbrengt.

Fashion Revolution

De bedoeling van het label is om zowel ethische, ecologische en hippe streetwear op de markt te brengen én een directe steun te zijn voor jonge en onafhankelijke kunstenaars in Groot-Brittannië. Ze organiseren kunstverkopen, waarvan 100% van de winst naar de artiesten gaat. Bovendien schenken ze 10% van alle CAFIN-winst aan goede doelen die kunstenaars en milieuorganisaties ondersteunen.

'Catching A Fisch in Norway' promoot een moderevolutie, die een nieuwe, duurzame industrie binnen de modewereld wil creëren. Een revolutie waar wij maar al te graag mee voor op de barricaden staan. (LP)

Onze partners