Cacharel krijgt nieuwe CEO, naam én prijskaartje

Het Franse modemerk Cacharel heeft een nieuwe CEO aangenomen. Richard Alibert zal de honneurs waarnemen bij het label, dat zich wil herpositioneren naar het goedkopere Cacharel Paris

Het achtervoegsel “Paris” blijkt nogal populair. Nadat men bij YSL Saint Laurent Paris omarmde wil nu ook Cacharel de roots benadrukken. “Het merk moet sterk staan in Parijs en in Frankrijk. Als het daar niet goed doen moeten we onszelf niet wijsmaken dat we het elders goed zullen doen”, aldus oprichter Jean Bousquet.

Samen met de naamsverandering krijgt ook de directeurszetel een nieuwe invulling. Richard Alibert, die een verleden heeft bij Céline en Bonpoint. Het designduo Ling Liu en Dawei Sun, dat de scepter van Cédric Charlier overnam, blijf verantwoordelijk voor het creatieve ontwerpaspect van Cacharel (Paris.)

Het bedrijf kondigde eveneens aan dat het label zich meer zal focussen op hedendaagse mode in plaats van designerkledij. Aan deze vernieuwde strategie hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje; volgens Women’s Wear Daily zou de Cacharel Paris-kleding 30 tot 40% goedkoper worden. De veranderingen bij het label zouden doorgevoerd worden in de herfst van 2013. (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content