Bruno Pieters lanceert 'eerlijkste' modehuis ooit

31/01/12 om 08:48 - Bijgewerkt om 08:48

Bron: Knack Weekend

De Belgische ontwerper herrijst na een jarenlange rustperiode met Honest by., een nieuw modehuis dat de lat voor de modewereld ongezien hoog legt op vlak van transparantie en milieubewustzijn.

Bruno Pieters lanceert 'eerlijkste' modehuis ooit

De Belgische ontwerper herrijst na een jarenlange rustperiode met Honest by., een nieuw modehuis dat de lat voor de modewereld ongezien hoog legt op vlak van transparantie en milieubewustzijn.

Voor de eerste keer in de geschiedenis van de modewereld is een huis zo open en eerlijk over zijn manier van werken.

Zo krijgen bezoekers van de website van Honest by. van elk product een volledig en gedetailleerd overzicht van de gebruikte materialen, de productieketen, de prijsberekening en de CO2-voetafdruk. Dit is niet alleen ontzettend interessant, maar ook ongelooflijk vooruitstrevend op vlak van duurzaamheid, transparantie en milieubewustzijn.

Eindeloze zomer

Honest by. tart ook het traditionele tweeseizoensmodel. Winter- en zomerkledij worden het hele jaar door aangeboden om zo de stijgende internationale reisgekte tegemoet te komen, alsook de nood om zich aan te passen aan andere klimaten en temperaturen. Tijdloos en duurzaam, zonder de consumptiemolen draaiende te houden met flash- en pre-collecties.

En dan hebben we het nog niet over de kledij zelf gehad. Een 100% Belgische uitstraling: ingehouden, sterk, minimalistisch en volledig mee met de tijdsgeest. Bovendien zal het huis naast mannen- en vrouwencollecties ook kinderkledij en zelfs interieuraccessoires op de markt brengen.

Gastontwerpers

Honest by. wil ook een hand reiken naar andere designers. Zo biedt het label een platform aan gevestigde en opkomende ontwerpers die klaar zijn om transparant en eerlijk te communiceren over hun productie en prijskaartje en die tevens gebruik maken van organische en diervriendelijke materialen.

Alle items zullen exclusief online worden aangeboden via www.honestby.com. 20 % van de opbrengst stroomt door naar een goed doel, gekozen door de ontwerpers zelf.

Het zijn zeer spannende tijden voor de modeindustrie. En dat dankzij een Belgische ontwerper.

Vincent Fobelets

Lees meer over:

Onze partners