Bruce Weber opnieuw aan het werk voor Abercrombie & Fitch

Het Amerikaanse kledinglabel Abercrombie & Fitch gaat opnieuw in zee met topfotograaf Bruce Weber voor de A&F Quarterly.

Het Amerikaanse kledinglabel Abercrombie & Fitch gaat opnieuw in zee met topfotograaf Bruce Weber voor de A&F Quarterly. Het spraakmakende magazine van het label werd zeven jaar geleden van de markt gehaald na aanhoudende controverse over de al te expliciet geachte fotografie.

Opgevat als een backstagereportage bij een casting voor Abercrombie & Fitch is de formule van het 176 pagina’s tellende magazine nauwelijks veranderd te zijn: zwoele zwart-wit en kleurenfotografie, veelvuldig naakt en daartussen de nieuwe wintercollectie van het merk.

Het magazine, dat uitsluitend in de eigen winkels van het merk verkocht wordt, deed destijds wonderen voor de naamsbekendheid en populariteit van Abercrombie & Fitch. Wie er geen kon bemachtigen, was aangewezen op sites als eBay, waar exemplaren van het magazine al gauw een veelvoud van de oorspronkelijke prijs (10 dollar) kostten.

Als een van de bekendste (en duurdere) Amerikaanse tienerlabels werd Abercrombie & Fitch het voorbije jaar flink getroffen door de economische crisis. Naast kostenbesparingen en de introductie van goedkopere producten rekent het dus ook op de A&F Quarterly om de omzetdaling te counteren.

Het magazine is beschikbaar vanaf 17 juli, onder meer in de winkels in New York, Londen en Milaan.

Wim Denolf

Info: www.abercrombie.com.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content