Bottega Veneta maakt kortfilm

© Bottega Veneta

Viaggio Notturno is het pronkstuk van de nieuwe digitale campagne van het lederwarenmerk Bottega Veneta.

Viaggio Notturno is het pronkstuk van de nieuwe digitale campagne van het lederwarenmerk Bottega Veneta die dit jaar in het teken van reizen staat.

In de film dwalen modellen Patricia van der Vliet en Terron Wood door de kamer van het New Yorkse Setal Hotel, omgeven door de nieuwe collectie reisartikelen van Bottega Veneta. Het is niet duidelijk of ze op elkaar wachten of dat ze op hetzelfde moment in de kamer aanwezig zijn. Viaggio Notturno is behoorlijk donker en intens, en laat de kijker zelf het verhaal invullen.

Die suggestieve sfeer was helemaal de bedoeling, zegt Bottega Veneta’s creatief directeur Thomas Maier, die voor de film putte uit zijn eigen ervaring. “Ik spendeer gemiddeld zo’n tien dagen per maand in een hotel”, vertelt hij aan nowness, de website van LVMH die de film in première mocht uitbrengen.

“In hotels zie je overal mensen: in de gang, in de lift, in de lobby… Je weet niet wat hun verhaal is of waarom ze daar zijn, je kunt er enkel maar naar raden. Dat is in Viaggio Notturno ook zo. De film moet het surrealistische gevoel uitlokken dat je krijgt, wanneer je op een onbekende plek bent”, aldus Maier.

Viaggio Notturno werd geregisseerd door gerenommeerd fotograaf en filmmaker Christian Weber, in samenwerking met het creatieve team van Bottega Veneta.

Katrien Swartenbroux

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content