Belgisch team werkt mee aan campagne van Linda Farrow

Linda Farrow, een label van eyewear, heeft aan de Belgische fotograaf Frederik Vercruysse gevraagd om mee te werken aan hun nieuwe campagne voor de mannencollectie. De productie was in handen van Initials LA en voor de creatieve inbreng werkte Linda Farrow samen met ‘Uber & Kosher’.

Linda Farrow, een label van eyewear, heeft aan de Belgische fotograaf Frederik Vercruysse gevraagd om mee te werken aan hun nieuwe campagne voor de mannencollectie. De productie was in handen van Initials LA en voor de creatieve inbreng werkte Linda Farrow samen met ‘Uber & Kosher’.

Voor de lente-en zomercampagne 2014 gaat Linda Farrow toch een klein beetje Belgisch. Zo vroeg het label van luxueuze eyewear aan een team van Belgische creatievelingen om hen te helpen bij het tot stand brengen van de nieuwe campagne. Als fotograaf werd Frederik Vercruysse aangewend. Hij heeft vooral ervaring binnen de architectuur- en designfotografie. Eerder werkte hij al voor tijdschriften als Wallpaper, Architectural Digest Germany en A Magazine Dwell.

Naast Frederik Vercruysse werkte ook de art direction studio ‘Uber & Kosher’ mee aan de campagne. Samen selecteerden zij verschillende stuks uit de collectie van Linda Farrow, waaronder ontwerpen van de Belgische ontwerpers Dries Van Noten en Kris Van Assche. In de campagne werden ook ontwerpen opgenomen van modeontwerper Phillip Lim. De verschillende ontwerpen worden allemaal gekenmerkt door een sterke samenhang met design en architectuur. Waarschijnlijk ook een van de redenen waarom het team van Linda Farrow koos voor het fotografische oog van Frederik Vercruysse.

Het resultaat van de samenwerking zijn abstracte, minimalistische en bijna surrealistische beelden. Binnen de afgelijnde decors komen de verschillende ontwerpen van/voor Linda Farrow goed tot zijn recht. Niet voor niets werd er gekozen voor constructiematerialen, zoals kopen, beton en marmer. Dit decor vestigt de aandacht op de architectuur en het mannelijke van de ontwerpen. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content