American Apparel gebruikt ouder model voor campagne

Jacky is het -ietwat- oudere model dat American Apparel gebruikt in hun nieuwste reclamecampagnes

De strijd om ethiek lijkt losgebarsten in de modewereld. Waar Vogue met veel bombarie het voortouw trekt doet ook kledingmerk American Apparel een duit in het zakje door een ouder model te gebruiken voor hun nieuwste reclamecampagne. Bij American Apparel zijn ze in ieder geval niet vies van controverse. Waar ze even geleden al voormalig Americas Next Top Model deelneemster en transseksueel Isis King lieten schitteren hebben ze nu beroep gedaan op een toch wel heel wat oudere dame die voorlopig enkel onder de roepnaam “Jacky” bekend is.

“Toen we Jacky voor het eerst zagen in een restaurant in New York waren we onder de indruk van haar uitstraling en energie”, staat te lezen op de facebook van American Apparel. “We hebben onszelf voorgesteld en zijn bij haar aangeschoven. Na een lang gesprek over allerlei onderwerpen als beroepskeuze, voeding, relaties, ouderdom en schoonheid hebben we haar gevraagd of we foto’s van haar mochten maken in Americal Apparel. Toen ze hiermee instemde waren we ontzettend enthousiast.”

Haar volledige naam of leeftijd (bij AA noemen ze haar respectvol een “advanced model”) zijn nog niet bekend, maar wij zijn alvast fan. Of het American Apparel nu om de controverse te doen is of dat men haar oprecht -en terecht- een mooie vrouw vond laten we in het midden, punt is dat deze Jacky de polos, leggings en shirtjes evenzeer rockt als eender welke andere magere, jonge hipster dat zou kunnen.

Twee duimen omhoog en een schouderklopje voor American Apparel dus, die met deze campagne eveneens laat zien dat hun kleding draait om goedgemaakte basics die niet enkel voor jongelingen weggelegd zijn. (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content