AllSaints verkiest niet-traditionele modellen

© Facebook

Brits modemerk AllSaints Spitalfields lanceert hun lente/zomer 2013 campagne, ‘Portraits of a Collection’, met in de hoofdrollen ‘echte’ mensen.

Brits modemerk AllSaints Spitalfields lanceert hun lente/zomer 2013 campagne, ‘Portraits of a Collection’, met in de hoofdrollen ‘echte’ mensen.

In plaats van hun kleren te showen op traditionele modellen, heeft het merk er dit seizoen voor gekozen om te werken met muzikanten, fotografen, sportvedetten en andere creatievelingen. De foto’s werden genomen door Roger Rich.

De AllSaints collecties staan bekend om hun jeugdige en edgy karakter. Zelf zeggen ze een mix te brengen van cultuur, mode en muziek waarbij ze focussen op zelfvertrouwen en individualiteit.

Met hun AllSaints Basement Sessions geeft het merk nieuwe of innovatieve muzikanten de kans om live opnames te maken in hun studio en interviews te geven. Ook hier willen ze focussen op het unieke karakter van de muzikanten en hun zelfvertrouwen een boost geven.

Enkele namen die al genoemd zijn als modellen voor de campagne zijn Cate Underwood, een 23-jarige Oekraïense fotografe en DJ; Chloe Bello, een Argentijns model en actrice; Bon Duke, een Amerikaanse fotograaf en co-oprichter van het New Yorkse Fashion Film Festival; de Franse Olympische zwemmer en model Casey Legler; en de New Yorkse muzikant Matthew Hit van de band The Drowners. (LP)

Officiële website

Basement Sessions

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content