Alessandra Facchinetti en Pinko richten zich op internetgeneratie

06/07/11 om 08:34 - Bijgewerkt om 08:34

Bron: Knack Weekend

Met Uniqueness brengt het duo een nieuwe ready-to-wear lijn op de markt.

Alessandra Facchinetti en Pinko richten zich op internetgeneratie

© Reuters

De Italiaanse ontwerpster Alessandra Facchinetti en Pinko-oprichter Pietro Negra brengen met Uniqueness samen een nieuwe ready-to-wear lijn op de markt.

Facchinetti maakte haar debuut in de modewereld in 1994 bij Prada, als artistiek coördinator van de vrouwen- en mannencollectie van MIU MIU. Zeven jaar later werd Facchinetti designdirecteur van de pret-à-porterlijn van Gucci, om in 2004 - na het vertrek van Tom Ford - de functie van creatief directeur over te nemen. Haar meest recente werkgever was het modehuis van Valentino, waar Facchinetti in 2008 creatief directeur werd.

Pinko van zijn kant werkte vorige herfst al samen met de in Londen gevestigde ontwerper Mark Fast en wil zich naar eigen zeggen nu richten op de internetgeneratie. Naast Facchinetti's liefde voor nobele materialen en oog voor detail zullen dus ook moderne technologieën en online verkoop Uniqueness kenmerken.

"Ik ben enorm enthousiast om aan zo'n vernieuwend en onconventioneel project te mogen werken", liet Facchinetti in een verklaring weten. Het resultaat van de samenwerking wordt in september voorgesteld op de modeweek in Parijs. (JJ)

Onze partners