Alessandra Ambrosio lanceert eigen merk

© Reuters

Het Braziliaanse model Alessandra Ambrosio lanceert haar eerste eigen mode- en lifestylemerk: Alé by Alessandra. De eerste collectie zal in de lente van 2014 in de rekken liggen. Alé by Alessandra is een samenwerking met het Amerikaanse merk Cherokee.

Het Braziliaanse model Alessandra Ambrosio lanceert haar eerste eigen mode- en lifestylemerk: Alé by Alessandra. De eerste collectie zal in de lente van 2014 in de rekken liggen. Alé by Alessandra is een samenwerking met het Amerikaanse merk Cherokee.

Alessandra Ambrosio, die vooral bekend is bij het grote publiek als Victorian’s Secret Angel, denkt er nog niet aan om het modellenbestaan op te geven. Het ontwerpen van kledij was echter een carrièreswitch die ze altijd al in haar achterhoofd had, en waar ze dus nu werk van heeft gemaakt. Zo heeft ze meteen iets te doen wanneer ze op modellenpensioen gaat.

Relaxte stijl

De collectie zal bestaan uit betaalbare kledij, gericht op 18- tot 35-jarigen. Alessandra ontwierp enkele casual stukken, maar ook meer formele avondkledij en baseerde zich op haar eigen relaxte stijl. De collectie valt te omschrijven als de typische model-off-duty stijl. “Ik weet wat ik mooi vind en wat ik wil zien. Ik wil even voldaan zijn als de klant”, zei ze over haar ontwerpen. Het model noemde Dolce&Gabbana en John Galliano als grootste invloeden voor haar ontwerpstijl.

“Ik ben bezig met het creëren van een merk dat alles waar ik een passie voor heb en ervaren in ben, verbindt. Dat gaat van mijn jeugd in Brazilië, reizen rond de wereld tot verhuizen naar de United States vijf jaar geleden” , aldus Ambrosio over haar merk.

Uitbreiding van carrière

Het Braziliaanse model ziet het opstarten van haar eigen merk als een logische volgende stap. “Dit is geen hobby voor mij. Ik ben al 15 jaar model en ontwerpen is gewoon een uitbreiding van mijn carrière”, vertelde ze aan WWD.
Er luidt ook al toekomstmuziek. Het model is namelijk van zin om juwelen, zwemkledij, accessoires en een geur toe te voegen aan haar merk.

Samenwerking met Cherokee
Het merk Alé by Alessandra werd gecreëerd door het eigen bedrijf van het model, Silver Sunrise. Het is dus niet het onmiddellijke bezit van Cherokee, maar het samenwerkingsverband tussen Silver Sunrise en het Amerikaanse merk zou moeten helpen bij de productie en distributie.
De CEO van Cherokee, Henry Stupp, vertelde aan WWD dat er veel denkwerk vooraf is gegaan aan elk ontwerp zodat het geen “eenmalige stukken van slechte kwaliteit” worden. Ze willen inspelen op de noden van de klant en modebewuste, maar betaalbare stukken aanbieden die meerdere seizoenen meegaan. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content