Achter de schermen bij de H&M x Kenzo campagne

© H&M

Al meer dan 50 jaar zet Jean-Paul Goude zijn naam onder het meest invloedrijke beeldmateriaal dat de mode-en muziekwereld heeft getekend. Ook aan de KENZO x H&M campagne, die zowel op billboards als in print zal verschijnen, gaf hij zijn unieke touch. Neem een kijkje achter de schermen.

Zijn naam doet misschien geen belletje rinkelen, maar zijn werk klinkt oorverdovend. Goude is Ć©Ć©n van de meest typerende visuele artiesten van de 21e eeuw, verantwoordelijk voor onder meer de fameuze cover van Paper Mag met Kim Kardashian of Grace Jones’ CitroĆ«n Cx 2-reclame. Nu mag Goude zijn mouwen oprollen om de nieuwste H&M designercollectie in samenwerking met Carol Lim en Humberto Leon van Kenzo in beeld te brengen.

In de campagne zullen zeven verschillende celebs en boegbeelden te zien zijn waaronder Iman (model) , Rosario Dawson (actrice en activiste) , Chance The Rapper (hiphopartiest), Ryuichi Sakamoto (componist), Chloe Sevigny (actrice) , Subo (rapper) en Xiuhtezcatl Martinez (Activist en hoofd van Earth Guardians). Alleen al de keuze van deze ‘modellen’ toont aan dat deze H&M-campagne behoorlijk anders zal zijn – een verderzetting van H&M’s manifest om meer in te zetten op diversiteit en ecologie.

Ook bij Kenzo zijn ze in de wolken. ” We werken heel graag samen met onze idolen en Jean-Paul Goude is een echte icoon. Zijn beelden voor KENZO x H&M zijn dan ook geweldig. Zo legt hij de personaliteit, positiviteit en vrijheid van de collectie vast”, aldus Carol Lim en Humberto Leon, creative directors bij Kenzo. “Het is een waar avontuur om samen met H&M en Carol en Humberto te werken aan deze campagne. Ze hebben attitude, jeugdigheid, fun en energie in de collectie gestoken, daar hou ik van.” laat Jean-Paul Goude weten.

Onderstaande video gunt je een unieke blik achter de schermen.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De campagne zal vĆ²Ć²r 3 november debuteren, wanneer de collectie in meer dan 250 geselecteerde winkels Ć©n online zal verschijnen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content