Accessories Council Excellence Awards uitgereikt

De Accessories Council heeft voor de 16e keer de Accessories Council Excellence Awards uitgereikt in New York. Onder meer Calvin Klein, American Express en Fossil vielen in de prijzen.

De Excellence Awards eren de meest toonaangevende merken of personen in de accessoire-industrie, zowel aan de creatieve als aan de zakelijke kant. Er worden prijzen gegeven aan invloedrijke ontwerpers, lucratieve zakendeals en innoveren ideeën. In totaal werden er tien awards uitgereikt. Dat meldt WWD.

De award voor ontwerper van het jaar ging voor de eerste keer naar drie verschillende personen binnen hetzelfde modehuis, namelijk Calvin Klein. Fransisco Costa als creatief directeur van de vrouwencollecties, Italo Zucchelli als creatief directeur van de mannencollecties en Ulrich Grimm, het creatief brein achter de accessoirecollecties van Calvin Klein mochten deze prestigieuze award in ontvangst nemen.

Naast Designer of the Year werd er ook een Brand of the Year gekozen. Fossil werd gekozen omwille van de vernieuwing in het aanbod met hun juwelen-en lederen collecties. Daarnaast heeft het merk ook de licenties bemachtigd voor de productie van de horloges van Michael Kors, DKNY en Marc by Marc Jacobs.

Er werd ook een award uitgereikt voor uitstekende prestaties op zakenvlak. American Express mocht de Business Excellence Award in ontvangst nemen voor de samenwerking met de Mercedes-Benz New York Fashion Week. Zo heeft de maatschappij enkele e-commerce initiatieven gelanceerd in samenwerking met Lucky Magazine, Harper’s Bazaar naar aanleiding van de modeweek.

Vernieuwing en innovatie werd ook beloond tijdens de awards. Zo kreeg Stella & Dot de award voor Retail Innovation met hun online businessplan en werd uitgever Assouline gekozen als Influencer of the Year. De Visionairy Award ging naar het modelabel Vince Camuto die niet alleen hun vrouwencollecties hebben uitgebreid, maar ook een nieuwe collectie schoenen en handtassen heeft gelanceerd.

Daarnaast kreeg het label Theodora & Callum de Best Brand Launch Award en mocht C.Wonder de Specialty Retailer prijs mee naar huis nemen voor hun Monogram Shop handtassen.

Ten slotte werden er ook nog twee individuen in de kijker gezet. De trendsetter van het jaar is Camila Alves die de handtassenlijn Muxo heeft gesticht. Ze haalt inspiratie voor haar collecties uit de cultuur en mode van haar thuisland Brazilië. Constance C.R. White mocht dan weer de Marylou Luther Journalism Award in ontvangst nemen. Zij is momenteel de hoofdredactrice van het magazine Essence en heeft eerder al gewerkt bij WWD, Elle en The New York Times. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content