Zou u bijna 9000 euro neertellen voor een winkelmandje?

Een trip naar de supermarkt was dankzij Chanel nooit eerder zo glamoureus.

Een trip naar de supermarkt was dankzij Chanel nooit eerder zo glamoureus.

Het ordinaire winkelmandje, heel populair in de supermarkt tot ze werden vervangen door een exemplaar uit plastic, heeft een glamoureuze make-over gekregen van het Franse modehuis Chanel. Hierdoor is het uitgegroeid tot een must-have accessoire voor dit seizoen. Leuk als je bijvoorbeeld gaat shoppen op de Louizalaan in Brussel, maar het is zeker geen alledaagse handtas. En bovendien hangt er ook een stevig prijskaartje aan vast.

It-accessoire

Het mandje maakt deel uit van de wintercollectie 2014/2015 van Chanel en werd in maart van dit jaar voorgestel in Parijs. Toen werd de catwalk ook helemaal omgetoverd tot een supermarkt en werd er voor de accessoires gewerkt in de sfeer van dit thema. Zo werden ook melkkartons voorzien van een Chanel-logo en omgevormd tot handtas. Maar ook de iconische 2.55-handtas van Chanel werd ingepakt in plastiek, net zoals je een stuk vlees zou kopen in de supermarkt. De aanwezige journalisten, pers, bloggers en buyers waren meteen dolenthousiast.

En de aanwezige gasten hadden gelijk, want een half jaar later is het mandje uitgegroeid tot hĆ©t accessoire van deze winter. Tijdens de afgelopen modeweek vorige maand in Parijs was het winkelmandje van Chanel, met een ketting en zwarte stof als afwerking, echt overal. Vooral tijdens de voorstelling van de nieuwe lente/zomercollectie 2015 van Chanel zelf, hadden fashionista’s zoals Anna Dello Russo het mandje aan de arm.

Niet goedkoop

We betwijfelen of wij er zelf binnenkort mee zullen rondlopen, aangezien er een stevig prijskaartje aan dit accessoire vasthangt. Zo betaal je voor het kleinste model van het mandje al snel meer dan 5000 euro. Wil je het mandje in standaardafmetingen, dan zitten we toch bijna aan 9000 euro. En we vermoeden dat, als je zoveel geld kan uitgeven aan een winkelmandje, je waarschijnlijk wel iemand hebt om de boodschappen voor jou te doen. Maar eigenlijk is dat niet het punt. Chanel doet dromen en is vernieuwend. Met dit mandje bevestigt Karl Lagerfeld nogmaals zijn autoriteit binnen de modewereld. Het valt te betwijfelen of we echt iemand in de lokale supermarkt zullen tegenkomen met het mandje om de arm, maar het is zo fijn om naar te kijken en te dromen hoe wij door de supermarkt zouden huppelen met dit accessoire rond de arm. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content