Swatch steunt goed doel met WK-horloge

Het horlogelabel Swatch lanceert een horloge in teken van het WK in Brazilië. Deze speciale editie van de New Gent Lacquered kreeg de naam Entusiasmo en een deel van de opbrengst zal worden besteed aan het goede doel Gol de Letra Foundation.

Het horlogelabel Swatch lanceert een horloge in teken van het WK in Brazilië. Deze speciale editie van de New Gent Lacquered kreeg de naam Entusiasmo en een deel van de opbrengst zal worden besteed aan het goede doel Gol de Letra Foundation.

De voetbalgekte zal binnenkort hoge toppen scheren tijdens het WK in Brazilië. Voetbalenthousiastelingen kunnen zich een horloge van Swatch aanschaffen in de kleuren van de Braziliaanse vlag: groen, geel, blauw en wit. De vlag is ook aanwezig op een verwisselbare loop. De fans van een bepaald team kunnen een losse loop kopen met de vlag van hun keuze. Ze kunnen kiezen uit de 31 landen die deelnemen. Je kan ook de volledige set aanschaffen met de 31 vlaggen.

Belang van sport voor de jeugd

Swatch wil met dit horloge het belang van sport bij de jeugd en de waarden dat sporten met zich brengt in de verf zetten. Daarom zal een deel van de opbrengst van de verkoop van elk horloge worden geschonken aan de Gol de Letra Foundation, een non-gouvernementele organisatie, opgericht in 1998 door oud-spelers en Raí Leonardo.

In 2001 werd de organisatie erkend door de UNESCO als een wereldmodel voor hulp aan kinderen en jongeren die leven in een sociale omgeving met een hoog risico. Gol de Letra helpt vandaag meer dan 1.300 kinderen en jongeren in Brazilië. De stichting richt zich op maatschappelijke vraagstukken door middel van kunst, cultuur, onderwijs en sport, en probeert de realiteit van jongeren te veranderen door hen de middelen te geven om zelfstandig te kunnen handelen. (LP)

Adviesverkoopprijs: 60 euro De Swatch Entusiasmo is verkrijgbaar vanaf 13 maart

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content