Sterrenstyliste pakt uit met retro brillenlijn

Leith Clark, sterrenstyliste en hoofdredacteur van het magazine Lula, heeft in samenwerking met Warby Parker een brillenlijn gelanceerd. Een deel van de opbrengst van de brillen gaat naar het goede doel Girl Up.

Leith Clark, sterrenstyliste en hoofdredacteur van het magazine Lula, heeft in samenwerking met Warby Parker een brillenlijn gelanceerd. Een deel van de opbrengst van de brillen gaat naar het goede doel Girl Up.

Doet de naam Leith Clark niet meteen een belletje rinkelen? Misschien wel wanneer je weet dat ze onder andere Keira Knightley en Kirsten Dunst stylde en werkte als styliste voor de Britse Haper’s Bazaar en verschillende edities van Vogue. Ook is ze de hoofdredactrice van het Britse magazine Lula, dat iedere keer opnieuw een esthetisch pareltje is.

Sixties vibe

Een van de grootste stijliconen volgens Clark is Marianne Faithfull tijdens de jaren zestig. Deze vintage feel is sterk aanwezig in haar brillencollectie voor het merk Warby Parker.

‘Ik hou van de sixties, bibliothecarissen en nerdy meisjes. Ik hou van de brillen die je droeg tijdens je kindertijd – of die je vader droeg toen je een kind was,’ vertelt de styliste turned ontwerpster op de website van Warby Parker. Ook houdt ze van het kijken naar de wereld door een rooskleurige bril.

Goede doelen

Omdat niet iedereen de middelen heeft om zo zorgeloos in het leven te staan, schenken Clark en Warby Parker bij ieder verkocht exemplaar een bril aan iemand die er een nodig heeft, maar niet het geld bezit om er zelf een aan te schaffen. Ook gaat een deel van de opbrengst naar Girl Up, een United Nations Foundation campagne die Amerikaanse meisjes wil mobiliseren om bewustzijn te creëren en fondsen te verzamelen voor UN programma’s die kansen willen scheppen voor meisjes wereldwijd.

De retro brillen kosten 145 dollar per stuk en zijn beschikbaar via de webshop van Warby Parker. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content