Sandra Choi is creatief directeur bij Jimmy Choo

© Facebook

Sandra Choi werd aangewezen als de nieuwe creatief directeur van Jimmy Choo Ltd. Dat meldt de Britse Vogue.

Sandra Choi werd aangewezen als de nieuwe creatief directeur van Jimmy Choo Ltd. Dat meldt de Britse Vogue.

Voorheen vervulde Sandra Choi de functie van creatief directeur als dynamisch duo met Simon Holloway. Deze stapte echter recent bij het merk op om nieuwe uitdagingen te zoeken. Al moet Holloway zeker niet met een wrang gevoel vertrekken. “We zijn dankbaar voor alles wat hij bereikt heeft bij Jimmy Choo en we wensen hem veel succes in zijn verdere loopbaan.”, aldus Pierre Denis, chief executive bij Jimmy Choo, aan Women’s Wear Daily (WWD).

In 2009 ontwierp Choo nog een kledinglijn voor de modeketen Hennes & Mauritz, waardoor het merk voor een groter publiek toegankelijk werd. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt in de media, is Choi niet het nichtje van Choo, maar wel van diens vrouw Rebecca. Choi studeerde begin de jaren negentig aan de befaamde Londense St. Martins School of Art, maar maakte deze opleiding niet af. In 1993 maakte ze resoluut de overstap naar Jimmy Choo Ltd. Ze wordt vooral geprezen voor haar esthetisch oog voor detail, bovenop het opvallend combineren van een eerder klassieke stijl, met eigenzinnige en innovatieve fashionaccenten. (ADC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content