Pandora lanceert bedeltjescollectie voor unieke vrouwen

Annelien Boens

Al meer dan dertig jaar verovert het Deense sieradenmerk Pandora met zijn glinsterende juwelen de harten van heel wat vrouwen. Pandora lanceert nu een gloednieuwe Essence Collection. Bye-bye snoezige katjes, want deze collectie is er een geworden zonder franjes, met pure en minimalistische bedeltjes.

Hoewel het assortiment ook horloges, ringen, oorbellen en halskettingen omvat, is de Moments Collection met bedelarmbanden sinds 2000 hét succesverhaal. Via deze collectie kunt u met de zogenaamde bedeltjes uw topmomenten of herinneringen vastleggen: een tripje naar London in een iconische dubbeldekker bijvoorbeeld, of de initialen van uw kinderen. Elk seizoen brengt Pandora nieuwe bedeltjes op de markt, waarmee klanten eindeloos kunnen combineren.

De voorbije jaren kende de bedelarmband een ware boom. De accessoires lenen zich perfect tot het uitdrukken van uw persoonlijkheid, en dus boeken naast Pandora ook merken als Swarovski en Thomas Sabo er heel wat succes mee. Let wel, bengelende olifantjes of stilettoschoentjes aan de armband volstaan niet meer. Anno 2013 moeten de bedeltjes een diepere betekenis uitdrukken.

Een à la carte-menu

Pandora speelt dit najaar in op die trend met zijn gloednieuwe Essence Collection. Daarvoor zocht het merk samen met een trendbureau naar de waarden die vrouwen belangrijk vinden in hun leven. Bye-bye snoezige katjes, want deze collectie is er een geworden zonder franjes, met pure en minimalistische bedeltjes. De 24 hangers bestaan telkens uit een sterlingzilveren basis, die in vele gevallen gecombineerd wordt met een symbolische steen. Gravures verwijzen ondertussen naar waarden als passie, eerlijkheid, geluk en trouw. Lauren Cuthbertson, prima ballerina van The Royal Ballet in Londen en één van de ambassadrices van de collectie, verpersoonlijkt dan weer de waarde zelfvertrouwen: “Een eigenschap die ballerina’s al op jonge leeftijd moeten bezitten.”

Samen vormen de 24 bedeltjes een bijna eindeloos à la carte-menu waarmee consumenten zelf aan de slag kunnen. “Elke vrouw is uniek”, stelt Stephen Fairchild, creatief directeur van Pandora. “Wij bieden de ingrediënten aan zodat iedere vrouw haar essentie kan uitdrukken.”

De zoektocht naar betekenis
Juwelenmerken Pomellato en Angelheart en beautybrand Philosophy geloven net als Pandora in de meerwaarde van producten met betekenis. Zo gebruikt het Italiaanse sieradenmerk Pomellato voor zijn juwelenlijn Dodo de gelijknamige uitgestorven vogel als mascotte. Al van bij de start werkt het merk samen met het World Wildlife Fund (WWF). Hetzelfde nobele doel vinden we terug in de Zuid-Afrikaanse handgemaakte juwelen van Angelheart. Dat merk schenkt een deel van de jaarlijkse nettowinst aan de organisatie Save The Rhino, die sinds 1992 strijdt voor de bescherming van met uitsterven bedreigde neushoorns. Beautymerk Philosophy staat dan weer bekend om zijn minimalistische verpakkingen met inspirerende bijsluiters. “Wat in onze potjes zit, bezorgt u een betere huid”, luidt de slogan van het huis, “wat op onze potjes staat, bezorgt u een betere dag.” (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content