Michael Kors strijdt tegen hongersnood

© Reuters

Kors brengt twee nieuwe uniseks horloges uit ten voordele van het United Nations World Food Programme.

In maart 2013 zal Michael Kors twee nieuwe uniseks horloges uitbrengen ten voordele van het United Nations World Food Programme. Per verkocht horloge zullen er 100 moeders en kinderen in nood, verspreid over 70 landen, gevoed worden.

De populaire horloges van Michael Kors zullen vanaf maart niet enkel modefans blij maken, maar ook de hongerigen voeden. Samen met het United Nations World Food Programme zal Kors geld inzamelen om hongersnood wereldwijd te bestrijden.

Zijn campagne Watch Hunger Stop zal niet enkel twee nieuwe ontwerpen op de markt brengen om geld in te zamelen, maar ook op andere manieren aandacht vragen voor voedselnood. Prominente figuren uit de mode-, film- en muziekindustrie zullen in teken van de campagne acties voeren via sociale netwerken om het probleem van hongersnood in de wereld aan te kaarten. Ook zal er een “text-to-donate” project opgestart worden door de ontwerper.

“Over de jaren heen heb ik het grote geluk gehad om de wereld rond te reizen en nieuwe culturen te leren kennen”, vertelde Kors aan WWD. “Als er een ding is dat ik geleerd heb, is het dat er miljoenen mensen over de wereld te kampen hebben met hongersnood en zichzelf en hun familie amper kunnen voeden”, aldus de ontwerper. Michael Kors is dan ook heel trots om deel uit te maken van het wereldvoedselprogramma en samen met hen te kunnen strijden tegen hongersnood. “Ik wil mijn stem gebruiken en mijn daden laten gelden voor dit internationaal liefdadigheidsprogramma”.

Dit is niet de eerste keer dat Kors ten strijde trekt tegen de honger in de wereld. De ontwerper doneerde recentelijk nog 5 miljoen dollar aan God’s Love We Deliver, een New Yorkse liefdadigheidsinstelling die maaltijden bezorgt aan mensen met ernstige ziektes.

De CEO van WFP, Ertharin Cousin, drukte in naam van hun organisatie hun dankbaarheid en enthousiasme over de samenwerking met Kors uit. Hij vertelde aan WWD dat er veel meer aandacht naar hun broodnodige acties om hongersnood te bestrijden zal gaan dankzij de steun van de ontwerper. “Onze visie op de toekomst is een wereld waarin iedereen toegang heeft tot de kwaliteit en kwantiteit van voedsel dat nodig is om een gezonde levensstijl te onderhouden, maar ook een menselijk bestaan te leiden”, aldus Cousin. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content