Met Eastpak en zak richting zomer

© Eastpak

Het Amerikaanse Eastpak stelde vorige week de gloednieuwe lente- en zomercollectie 2014. Als het van de rugzakkenfabrikant afhangt, dan wordt de komende zomer gek én überkleurrijk. Eastpak schakelde bovendien enkele internationale bloggers en jonge talenten in voor de campagnefoto’s.

Het Amerikaanse Eastpak stelde vorige week de gloednieuwe lente- en zomercollectie 2014. Als het van de rugzakkenfabrikant afhangt, dan wordt de komende zomer gek én überkleurrijk. Eastpak schakelde bovendien enkele internationale bloggers en jonge talenten in voor de campagnefoto’s.

Al sinds 1952 neemt Eastpak een belangrijke plaats in heel wat levens in. Van zeulen met een rugzak vol boeken in de middelbare school tot richting de luchthaven snellen met een valies op wieltjes voor een citytrip. En net die evolutie is volgens Toon Kympers, Vice President Product & Merchandising, erg belangrijk voor Eastpak. ‘We moeten ons nu ook volwassener positioneren. De Eastpakrugzak heeft bij heel wat mensen deel uitgemaakt van de allerleukste periode in hun leven, hun tienerjaren. Maar we mogen als merk niet vergeten ’to graduate with your consumer’, dus de ‘casual travel gear’ is ook erg belangrijk’, aldus Kympers.

Voor de promocampagne van de lente- en zomercollectie sloeg Eastpak een nieuwe weg in. Ze trommelden een bende aanstormend talent op van onder meer bloggers, fotografen en dj’s. ‘Het was voor ons een bewuste keuze om dit jong geweld in te schakelen voor onze campagne. Wij willen onze consument geen kunstmatige wereld voorschotelen, maar mensen die echt én authentiek zijn. Net zoals we met Eastpak willen uitstralen’, vertelt Toon Kympers. ‘Ze zijn het perfecte voorbeeld van ’the boy or girl next door’ met een ambitie, die ze hebben waargemaakt. Dit is ook de boodschap die we aan onze klanten willen meegeven.’

Haaien, giraffen en ananas

‘Don’t take yourself too seriously’, zegt Kympers me nog. En dat is wat de campagnefoto’s van fotograaf Charlie Engman uitstralen. De talentvolle én excentrieke Engman, hij heeft binnenkort een spread in Vogue, kreeg vrij spel van Eastpak en maakte er een spetterende campagne van. Haaien, ananassen, giraffen en confettibommen: niets was hem te gek. Het levert alvast hilarische beelden op, ook het ‘achter-de-schermen’-filmpje is het bekijken waard.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Even terug naar de nieuwe collectie nu. De sterkhouders van het merk kregen een nieuw jasje: van camouflageprints over minimalistisch tot confetti-explosies. Leuk nieuwtje voor vrouwen: de ‘Authentic Aminimal’-lijn met vooral de twee handtassen die ons hartje sneller deden slaan. De afwerking met de lederen handvatten is perfect voor vrouwen die houden van de combo ‘stoer & chic’. In het persbericht van Eastpak staat te lezen: ‘Mensen komen in allerlei verschillende maten, gewichten en kleuren. En zo zit het ook met onze tassen.’ Groot gelijk, laat het nu maar snel 2014 zijn. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content