Abercrombie & Fitch gaat de kleur zwart opnemen in collecties

© Reuters

Het Amerikaanse kledinglabel bracht nooit eerder kleding in de kleur zwart op de markt.

Het Amerikaanse kledinglabel bracht nooit eerder kleding in de kleur zwart op de markt.

Topman Mike Jeffries was altijd een felle tegenstander van zwarte kledij, maar heeft nu toch beslist om deze kleur in het assortiment op te nemen. Dat schrijft de Daily Mail. Jeffries verbood ook het personeel van de keten om de kleur zwart te dragen. Hij vond deze kleur te formeel. “We hebben nisk tegen zwart,” zo liet het label in 2013 nog weten. “Het is er geschikt voor een smoking, maar het past niet bij het imago van ons label.”

Met deze nieuwe zwarte kledingstukken probeert de keten, die al een tijdje last heeft van een imagoprobleem, het tij te keren. Het gaat onder meer om een zwarte lederen vestje, een zwarte broek en een rok met een zwart-witte bloemenprint.

Imago opkrikken

Het kiezen voor het lanceren van zwarte kleding, past bij de imagomaatregelen die het label de laatste tijd genomen heeft. Zo lag het onder meer onder vuur omdat ze geen kleding uitbrachten voor grote maten en omdat er enkel ‘mooie’ mensen in de winkels mochten werken. De keten wil zich nu herpakken en neemt hiervoor een aantal nieuwe maatregelen. Zo zal er ook minder parfum in de winkelruimte gespoten worden en er zal ook meer daglicht in de winkels zijn. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content