62-jarige vrouw is nieuwe ster in modellenwereld

24/03/14 om 16:12 - Bijgewerkt om 16:12

Bron: Knack Weekend

In de zoektocht naar meer diverse modellen in campagnes, heeft een merk een wel heel geslaagde zet gedaan. Voor hun nieuwe modecampagne kozen ze voor de 62-jarige Olga Taylor, een dame uit het Twickenham in Groot-Brittannië. Een goede keuze, zo blijkt nu.

62-jarige vrouw is nieuwe ster in modellenwereld

In de zoektocht naar meer diverse modellen in campagnes, heeft een merk een wel heel geslaagde zet gedaan. Voor hun nieuwe modecampagne kozen ze voor de 62-jarige Olga Taylor, een dame uit het Twickenham in Groot-Brittannië. Een goede keuze, zo blijkt nu.

Ook de manier waarop de campagne tot stand kwam is bijzonder te noemen. Zo ging TK Maxx op zoek naar modellen voor hun nieuwe campagne in hun eigen winkels. 8 toevallige shoppers werden uitgekozen om mee te doen in hun nieuwe lente/zomercampagne 2014. Deze campagne kreeg niet toevallig de naam Me.By.Me.

Een van deze gezichten is de 62-jarige Olga Taylor uit Twickenham. Ze werkt in de keuken van het lokale college en ze werd uitgekozen door TK Maxx om mee te doen in hun zomercampagne. Olga, die afkomstig is uit Rusland, is zelf ook heel enthousiast over haar deelname aan de campagne en denkt er nu zelfs aan om haar job in het college op te geven. In de media klinkt er niets anders dan lof voor de 62-jarige Olga, die straalt in de campagne. In de printcampagne zie je haar met kleren aan (zie foto), maar in het bijhorende reclamefilmpje draagt ze een badpak (zie video).

Maar ook een 82-jarige man uit Londen en een 25-jarige studente uit de hoofdstad doen mee in de campagne. Dit toont nog maar eens aan dat merken op zoek gaan naar nieuwe modellen en mensen als uithangbord voor hun label. Het klassieke model wordt steeds vaker naar de achtergrond verdreven en gewone mensen krijgen ook een kans om de schitteren in campagnes. Het was het cosmeticamerk Dove die als eerste gebruik ging maken van 'gewone' mensen in hun campagnes. Dat schrijft de Daily Mail.

(LVR)

Onze partners