6 creatievelingen gaan aan de slag met logo Louis Vuitton

© Reuters

Onder andere Karl Lagerfeld, Amerikaanse kunstenares Cindy Sherman en de wereldberoemde architect Frank Gehry geven hun eigen interpretatie van het logo van Louis Vuitton ter ere van de 160ste verjaardag van het label. Zo schrijft WWD.

Onder andere Karl Lagerfeld, Amerikaanse kunstenares Cindy Sherman en de wereldberoemde architect Frank Gehry geven hun eigen interpretatie van het logo van Louis Vuitton ter ere van de 160ste verjaardag van het label. Zo schrijft WWD. Het iconische goudbruine logo van Louis Vuitton werd in het leven geroepen in 1896 door Georges Vuitton, de zoon van Louis. Om de 160ste verjaardag van het luxelabel te vieren kregen zes creatieve zielen carte blanche om het logo naar hun hand te zetten.

Naast Lagerfeld, Gehry en Sherman werden ook Reu Kawakubo van Comme des Garçons, Christian Louboutin en Marc Newson gevraagd door Louis Vuitton om deel uit te maken van het project ‘The Icon and the Iconoclasts’ werd gedoopt . Delphine Arnault, de onderdirecteur van het modehuis, koos de zes ontwerpers in samenspraak met hoofdontwerper Nicolas Ghesquière. Volgens Arnault twijfelden de uitverkorenen geen moment over de beslissing om een eigen versie van het logo te creëren.

In 1996 werd een gelijkaardig project georganiseerd door het luxemerk om het honderdjarige bestaan van het logo in de verf te zetten. Toen werden Azzedine Alaïa, Manolo Blahnik, Romeo Gigli, Helmut Lang, Isaac Mizrahi, Sybilla en Vivienne Westwood uitgenodigd om een eigen interpretatie aan het logo te geven.

De limited edition ontwerpen zullen midden oktober in de winkels liggen. De stuks krijgen een prijskaartje van 2000 tot 4000 euro. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content