Wie doet het met wie ? En waarom ?

07/01/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Ook dit jaar worden krachten gebundeld. Essentieel in deze woelige tijden.

Louis Vuitton +Madonna

Marc Jacobs zocht de 'ultieme Parisienne' om de lente-zomercollectie van Louis Vuitton in de verf te zetten, en zie, de creatieve directeur van het huis belandde bij... Madonna. Het popicoon werd voor de nieuwe campagne gefotografeerd in een jarenveertigbar door Steven Meisel, met wie ze in 1992 reeds het fotoboek Sex maakte. En na de Japanse markt kunnen ook Europese consumenten weldra kennismaken met de tassen en schoenen die Sofia Coppola ontwierp voor het luxelabel. Een andere samenwerking, die met graffitikunstenaar Stephen Sprouse in 2001, krijgt een staartje : als hommage aan de in 2004 overleden man werden deze keer niet alleen tassen, maar ook sneakers, schoenen, zonnebrillen en kleding met Sprouse-achtige (roos)motieven versierd. Meer informatie is te vinden op welovesprouse.com, de site die Vuitton voor de gelegenheid lanceerde, en in het januarinummer van Harper's Bazaar, waarin Jacobs zelf halfnaakt poseerde voor de lens van Terry Richardson. (WD)
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners