Vleugels in blik

26/09/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Red Bull is meer dan een energiedrank. Het is ook het product van een uitgekiende marketing waarbij extreme sporten centraal staan. De rode stier als symbool van mannelijke roekeloosheid.

Het onwaarschijnlijke succesverhaal van Red Bull begint in 1984, als de Oostenrijker Dietrich Mateschitz tijdens een reis in Thailand het energetische drankje Krating Daeng, of rode stier leert kennen. Mateschitz is niet de eerste de beste. Als afgestudeerde aan de Weense hogeschool voor wereldhandel houdt hij zich op dat moment al jaren met succes bezig met de marketing van tandpastaproducent Blendax, waardoor hij weet hoe je een product aan de man hoort te brengen. Samen met een Thaise partner ontwikkelt hij een aangepaste versie van de geproefde energiedrank en gooit die in 1987 op de markt onder de naam Red Bull.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners