Van plant tot klant

24/02/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Voor een crème mooi verpakt in de winkel belandt, heeft die een lange weg afgelegd. Van plant tot klant in vier stappen.

Cosmeticagiganten sparen kosten noch moeite in hun zoektocht naar het elixir van de eeuwige jeugd. Of toch de eeuwig jeugdige huid. Over één ding zijn de specialisten het alvast eens : het antwoord schuilt in de wonderen van de natuur. Een daarvan is de orchidee, bekend om haar vermogen te bloeien op plaatsen waar niets anders bloeit. En nóg belangrijker, om gedurende tientallen jaren fris en mooi te blijven in de meeste barre omstandigheden. In 2000 creëerde Guerlain daarom een uniek en multidisciplinair onderzoeksplatform voor de studie van de orchidee, van haar natuurlijke biotoop diep in het hart van Azië tot de kleinste molecule in het laboratorium. Het platform, Orchidarium, bestaat uit drie complementaire centra die elk een belangrijke rol vervullen in de zoektocht naar de ultieme formule tegen huidveroudering. Dat resulteerde meer dan vijf jaar later in de lancering van het lux...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners