VAKANTIE VOOR HET GEZICHT

19/01/16 om 20:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 12:04

Sceptici zien weinig of geen verschil tussen een dikke laag crème en een masker, en ervaren het als tijdrovend. Believers zweren erbij en integreren het maandelijks, wekelijks of - in Zuid-Korea - zelfs dagelijks in hun beautyroutine. Eén ding is zeker : in 2016 vallen de maskers niet af.

In Zuid-Korea telt het verzorgingsritueel gemiddeld tien stappen, in onze contreien zijn dat er drie à vier. Wil dat zeggen dat we binnenkort allemaal iets vroeger moeten opstaan en later gaan slapen ? Gelukkig niet, maar toch is de invloed van het land van Hyundai, Samsung en Gangnam Style - op You-Tube de grootste hit ooit - ook in onze badkamers voelbaar. Neem nu de Blemish Balm of BB cream, die in de jaren vijftig in Duitsland werd uitgevonden maar pas na haar doorbraak in Zuid-Korea ook elders populair werd. Ondertussen zitten we al aan de EE (voor Even Effect) van het beauty-alfabet, lanceerde Lancôme dit jaar met zijn Miracle Cushion als eerste in het Westen een air cushion foundation of vloeibaar compact 2-in-1-foundationkussentje dat regelrecht uit Seoel komt, en worden we overspoeld met gezichtsmaskers die er in trek zijn.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners