SPELEN BLIJFT EEN VAK

03/02/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

De gehandicapte kunstenaar uit 'My Left Foot', de angstaanjagende slager in 'Gangs of New York', de donderprekende olieondernemer uit 'There Will Be Blood' : lichtvoetig kun je de rollen van Daniel Day-Lewis bezwaarlijk noemen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat zijn eerste musical geen hapklaar spektakel is.

Toen Broadwaybewerking Chicago in 2003 maar liefst zes Oscars won, werd regisseur Rob Mar-shall, een voormalige sterchoreograaf, gekroond tot koning van Tinseltown. Die titel speelde hij drie jaar later kwijt met zijn gewraakte adaptatie van bestseller Memoirs of a Geisha - prachtige fotografie, inhoudelijk een hol vat. "Terug naar de bron", dacht Marshall en hij zette de productie van een nieuwe musicalverfilming in gang. Enige addertje onder het gras : bronmateriaal Nine was in tegenstelling tot Chicago nooit tot een ware publiekslieveling uitgegroeid. Wat wil je ook met een intellectueel uitdagend verhaal dat gebaseerd is op Federico Fellini's semiautobiografische filmklassieker 81/2 ?
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners