Seks en de klare lijn

08/09/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 12:01

Italo Zucchelli herinterpreteert de esthetiek van Calvin Klein voor de eenentwintigste eeuw. "Calvin provoceerde met een affiche, een foto. Ik doe het liever op de catwalk."

Het merk Calvin Klein is, althans op het eerste gezicht, een uit zijn voegen gebarsten textielmastodont, met eindeloze lijnen, licenties en divisies, van Underwear tot Home. Calvin Klein Collec-tion, het meest exclusieve label van de groep, heeft twee ontwerpers, met elk een eigen team. Francisco Costa tekent de dameslijn. Italo Zucchelli, met wie we vandaag in Milaan samen zitten, is verantwoordelijk voor de mannenmode. De Italiaanse ontwerper (hij komt uit de buurt van Genua) arriveerde in New York in 2001, ingelijfd door Calvin Klein zelve. Zucchelli assisteerde de ontwerper eerst een jaar met de damescollecties, gevolgd door vier seizoenen op het mannendepartement. In 2002 verkocht Klein zijn modebusiness aan de textielkolossus Phillips Van Heusen Corp (dat recentelijk ook Tommy Hilfiger heeft ingelijfd). Niet veel later zette hij een punt achter zijn carrière als ontwerper, en sindsdien heeft Italo Zucchelli het voor het zeggen bij Calvin Klein Collection, tenminste als het over mannen gaat.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners