Plastic jubileum

02/12/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Plastic, dat is de expertise van het Italiaanse merk Kartell dat dit jaar zijn zestigste verjaardag viert. Demetrio Apolloni is exact 12 maanden op post als CEO van het bedrijf. Een terugblik op dat jaar. En de 59 daarvoor.

Net na de Tweede Wereldoorlog maakte Kartell nog trendy auto-onderdelen voor auto's van trendy mensen (een rek om skilatten op te leggen was het allereerste product), maar toen in Italië de aandacht voor hip wonen steeg, lanceerde het merk dat gespecialiseerd was in plastics, eerst een lijn huishoudartikelen en richtte vervolgens ook verlichting- en een interieurafdeling op, in 1963. Nieuwe technologieën trekken innovatieve ontwerpers aan : "Mr. Giulio Castelli ( oprichter en chemisch ingenieur) werkte met de beste ontwerpers en architecten van dat moment", weet huidig CEO Demetrio Apolloni. "Joe Colombo, de broers C...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners