Op maat gesneden

02/04/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Ze worden almaar jonger, én ouder : de mensen die zich mooier willen laten maken. Dat kan steeds sneller en goedkoper. Waar ligt de grens tussen plastische chirurgie en solden ? Trends en tips uit het land van de eeuwige schoonheid.

De ene waant zich op de charcuterieafdeling, de ander vergaart gretig informatie over ooglidcorrecties, borstvergrotingen en botox. Een beurs rond plastische chirurgie en andere esthetische behandelingen zorgt voor uitgesproken meningen. Zo ook My New Look, eind februari in Kortrijk Expo. Maar hoe je het ook draait of keert, plastische chirurgie en aanverwanten kunnen niet meer worden weggedacht. In Nederland is er zelfs een nieuw magazine aan gewijd : Beauty +. We legden deze evoluties voor aan prof. dr. Monstrey, diensthoofd plastische chirurgie in het UZ Gent, én vicevoorzitter van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Plastische, Reconstructieve en Esthetische Chirurgie. Hij vindt een beurs te commercieel. "Ik kan niet ontkennen dat er een informatieve factor bij komt kijken, maar een esthetische ingreep blijft medisch, dus de informatie daarrond krijg je beter van een arts, niet op een beurs. Al blijven we onszelf continu vragen stellen : wat is informatie, wat is reclame ? Kunnen voor-en-nafoto's op een website ? Als vereniging moeten we in touch...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners