Niche ingehaald

26/11/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Het toenemende succes van nichelabels noopt de traditionele merken tot actie. Zij bestudeerden de troeven van de kleintjes, en baseren zich daarop voor nieuwe producten die weer doen dromen. Een overzicht.

1. Exclusiviteit

Hoe duurder, hoe exclusiever, en dus aantrekkelijker voor de vermogende kwaliteitszoeker. Super-de-luxe producten met astronomische prijskaartjes werden een nichemarkt op zich, maar in tijden van economische crisis is het geen slecht idee om voor een gulden middenweg te kiezen. Armani koos alvast eieren voor zijn geld en lanceert een nieuw trio Onde (50 ml : 88 euro), dat zich qua prijs bevindt tussen de exuberante Armani Privé-collectie en populaire parfums als Acqua di Gio, Diamonds en Emporio Armani. Duur genoeg om bijzonder te zijn, maar toch betaalbaar.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners