Michelle, first lady van de mode-industrie

26/08/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Kan Michelle Obama de Amerikaanse textielindustrie redden ?

Fastfood, Hollywood. Batman en Superman. Rock-'n-roll. The Catcher in the Rye. De populaire cultuur van de twintigste eeuw is, in essentie, een Amerikaanse uitvinding. Dat geldt, tot op zekere hoogte, ook voor klederdracht. Zie de jeans om James Dean, de beach boys van Californië, of de roze beenwarmers van Jennifer Beale in Flashdance. In de Ernstige Mode daarentegen hebben de Verenigde Staten de voorbije honderd jaar hoogstens een bijrol gespeeld. Enigszins ten onrechte, overigens, want het continent heeft nooit een gebrek gehad aan getalenteerde ontwerpers.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners