MET DE NEUS OP DE FEITEN

15/11/16 om 21:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 10:25

Van douchegel en shampoo tot deo, dagcrème en wasmiddelen: nog voor je naar je parfumflesje reikt, ben je al omgeven door een waaier van geuren. Logisch dus dat je geneigd bent om meer parfum te gebruiken. Maar is dat wel een goed idee?

Niet alleen gebruikers, ook parfumeurs voelen zich gedwongen om met grof geschut te schieten. "De meeste merken vragen vandaag om geuren die goed 'presteren', dat is letterlijk het woord dat gebruikt wordt", betreurt Jean-Claude Ellena, neus en consultant voor Hermès Parfums. "Omdat de concurrentie op de markt enorm is, willen marketingafdelingen geuren steeds 'luider' maken. Intensiteit krijgt op die manier voorrang op nuance. En zo worden parfums schreeuwerig."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners