Make-up geremixt

04/02/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Nu al bijna twee jaar geleden volgde hij Tom Pêcheux op als artistiek directeur make-up bij Shiseido. Hoog tijd dus voor een gesprek met Dick Page. Over de Oost-Europese 'poppenfabriek', saaie beauty-journalisten en vibrerende mascara's.

Of er zoiets bestaat als een 'typische' make-upartiest ? Moeilijke vraag. Maar als zo'n type al zou bestaan, is Dick Page (44) het zeker niet. Het lijkt wel of Kapitein Haddock even van zijn schip is gestapt om lipstick en mascara ter hand te nemen. Toch is deze Brit niet de eerste de beste in het wereldje. Hij begon als schilder, maar verruilde in de jaren tachtig verf voor make-upborstels en werkte sindsdien voor heel wat modedefilés (van Narciso Rodriguez tot Michael Kors), reclameadvertenties (van Yves Saint Laurent tot Marc Jacobs), tijdschriften (van Allure tot Vogue) en sterren (van Julianne Moore tot Catherine Zeta Jones).
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners