Kleine ventjes, grote percentjes

05/12/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Omdat kleine mensjes oog hebben voor andere details dan moeder- of vaderlief, volgt kindermode zo'n beetje zijn eigen koers. Maar als het op luxemode aankomt, refereren de kindercollecties aan hun volwassen naamgenoten.

Dit najaar lanceerden drie gerenommeerde merken uit de luxesector hun eerste kindercollectie. Chloé, Escada en Missoni sloten een licentiecontract met het Franse bedrijf CWF, of Children World- wide Fashion, dat ook de kinderlijnen van merken als Burberry, DKNY, Timberland en M+F Girbaud realiseert. "De luxesector voor kinderen is een zeer belangrijke markt", zegt Vittorio Missoni. Die Vittorio draagt veel titels : erfgenaam en gedelegeerd bestuurder van het meer dan vijftig jaar oude Italiaanse breigoedmerk, broer van ontwerpster Angela Missoni, oom van muze Margherita Missoni. Wij ontmoeten hem in zijn gedaante van marketingdirecteur van het modehuis dat naam maakte met luxueus en veelkleurig breigoed. "Missoni en kinderen is een ideale combinatie", legt hij uit. "Onze ouders lieten onze truien maken in hun fabriek. De kwaliteit was zo goed dat ook de kleinkinderen ze hebben gedragen."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners